دسته‌بندی نشده

دستگاه آبسردکن آب را گرم نمی‌کند

دستگاه آبسردکن آب را گرم نمی‌کند

 

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن نیازهای جدید، آبسردکن ها نیز که در گذشته فقط برای خنک کردن آب از آن استفاده می‌شد امروزه از آن ها برای گرم کردن آب نیز استفاده می‌شود که می‌توان با استفاده از آن به راحتی برای خود چای و.. فراهم کنید.
آبسردکن ها نیز مانند تجهیزات دیگر ممکن است پس از استفاده ی طولانی مدت دچار ایراداتی شوند. روشن نشدن دستگاه، خنک نکردن آب، گرم نکردن کافی آب و … از قبیل این مشکلات هستند که می‌توانند برای دستگاه شما پیش بیایند. ممکن است شما در حین استفاده از دستگاه خود برای نوشیدن یک فنجان چای، متوجه شوید که آب به اندازه ی کافی گرم نشده است. این مشکل می‌تواند علل متفاوتی از قبیل ایراد در سیم پیچی و .. داشته باشد. در این مقاله قصد داریم پیرامون علل این مشکل توضیحاتی را ارائه دهیم تا در صورتی که این مشکل برای شما پیش بیاید بتواند برای برطرف کردن آن اقدام کنید. لازم به ذکر است که برای برطرف کردن برخی مشکلات نیاز به استفاده از تعمیرکاران مجرب دارید که می‌توانید از خدمات مرکز بتا سرویس استفاده کنید.
در ابتدا لازم است که اتصالات آبسردکن را بررسی کنیم تا از صحت آن ها اطمینان پیدا کنیم. آبسردکن های استیل و عمومی‌غالبا هیچ نوع نمایشگر و یا چراغ راهنمایی ندارند پس باید در مرحله اول دو شاخه کابل برق این نوع آبسردکن ها را بررسی نمود تا از متصل بودن آن به برق اطمینان پیدا کنید. البته این نوع آبسردکن ها غالبا فقط آبسردکن هستند و قسمت آبگرم ندارند اما دانستن این نکته ی گفته شده می‌تواند مفید باشد. بر روی بدنه ی آبسردکن های فانتزی و چند منظوره معمولا چندین چراغ وجود دارد که می‌توان به راحتی تشخیص داد که دستگاه به برق وصل می‌باشد و یا نه؟ در برخی از آبسردکن های رومیزی و دو حالته نیز، اتصالات قطعات داخلی به صورت سوکت می‌باشد که باید از وصل بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. با برقرار شدن مجدد جریان برق در دستگاه صدای کمپرسور شنیده می‌شود که نشان دهنده ی فعال شدن دستگاه است. درضمن بهتر است کلیدهای پشت آبسردکن را نیز چک کنید زیرا بدیهی است که در صورت خاموش بودن وضعیت کلیدها نباید انتظار داشت که آبسردکن آب را گرم کند. البته معمولا یک کلید اختصاصی در پشت آبسردکن ها برای حالت گرم کردن آب وجود دارد که باید از روشن بودن آن اطمینان حاصل کنید ( در صورتی که کلیدها به صورت 0و1 هستند باید وضعیت آن در حالت 1 قرار داشته باشد. )
اگر در مراحل بالا متوجه شدید که آبسردکن یا حالت گرم کردن دستگاه خاموش بوده و آن را روشن کردید، بهتر است به آن فرصت دهید زیرا مخزن گرم کن آبسردکن ها مانند مخزن خنک کننده ی آب نیاز به زمان برای تغییر دما در آب دارند. این مشکل در زمانی که تعداد زیادی از افراد از آب گرم آبسردکن استفاده کرده باشند نیز ممکن است پیش بیاید زیرا مخزن آب گرم دستگاه محدود است و در صورتی که به طور متوالی مورد استفاده قرار بگیر تخلیه می‌شود و نیاز به زمان برای پر شدن و گرم کردن آب دارد.
یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث این شود که آبسردکن شما آب را به خوبی گرم نکند، خرابی سیم پیچی دستگاه باشد. برای خنک کردن آب دستگاه ها معمولا از کمپرسور یا ترموالکتریک استفاده می‌کنند اما برای گرم کردن آب از کمپرسور یا ترموالکتریک نمی‌توان استفاده کرد. در این دستگاه ها از المنت برای گرم کردن آب استفاده می‌شود. سوختن المنت ها می‌تواند یکی از این دلایل باشد. در اکثر موارد به دلیل جوشی بودن مخزن آبگرم نیاز به تعویض مخزن آب گرم پیدا می‌کنیم اما در صورتیکه مخزن آبسردکن در بازار موجود نبود باید به سراغ جوشکاری مخزن آبسردکن برویم.
عوامل زیادی می‌تواند باعث سوختن المنت آبسردکن شود که یکی از این دلایل روشن ماندن طولانی مدت آن است. بهتر است تنها زمانی که قصد استفاده از آب گرم را داریم کلید این قسمت را روشن کنیم تا آب را گرم کند. در صورتی که این کلید برای مدت طولانی روشن باشد ممکن است باعث رساندن آسیب هایی به دستگاه از جمله رسوب گرفتن دستگاه و در نهایت سوختن المنت باشد. لازم به ذکر است که روشن ماندن طولانی مدت المنت میزان مصرف برق دستگاه را افزایش می‌دهد.
یکی دیگر از دلایل می‌تواند خرابی ترموستات باشد. در صورتی که ترموستات دستگاه شما ایراد پیدا کرده باشد، آبسردکن نمی‌تواند دمای آب را به میزان مطلوب برساند و به اندازه ی کافی آب را گرم نمی‌کند.
در صورتی که مشکل گرم نکردن آب از سیم پیچی دستگاه باشد بهتر است از تعمیرکاران متخصص این زمینه استفاده کنید زیرا تعمیر سیم پیچی این دستگاه ها امری تخصصیست و نیاز به علم و تجربه دارد که شما می‌توانید با اعتماد به متخصصین بتا سرویس به راحتی و با کمترین هزینه اقدام به تعمیر آبسردکن خود کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۹ رای

3 thoughts on “دستگاه آبسردکن آب را گرم نمی‌کند

    1. بابت نظرات خوبتون تشکر می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *