دسته‌بندی نشده

نکات مهم هنگام خرید بخارشوی

نکات مهم هنگام خرید بخارشوی

نکات مهم هنگام خرید بخارشوی

نکات مهم هنگام خرید بخارشوی

1- بودجه خود را مشخص کنید: با توجه به این موضوع که امروزه برندهای گوناگونی در زمینه عرضه این کالا فعال هستند و هرکدام نمونه‌های گوناگون را با قابلیت‌های متفاوت و البته قیمت‌های گوناگون به فروش مي‌رسانند، مشخص کردن بودجه امری مهم است.می‌توان گفت، مشخص کردن بودجه برای خرید بخارشوی مناسب باعث می‌شود شما انتخاب راحت‌تری در این زمینه داشته باشید و محدوده انتخاب شما مشخص مي‌شود. پس قبل از هر کاری بودجه مورد نظر را معین کنید.

2- مشخص کنید این کالا را برای چه محیطی خریداری می‌کنید: سيستم‌هاي مختلف بخارشوي مي‌توانند براي پاك كردن سطوح مختلفي استفاده شوند. تقريبا براي هر چيزي در منزل كه نياز به نظافت و پاك كردن داشته باشد مي‌توان از بخارشوي استفاده كرد. از جمله آنها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد. به طور کلی كف اتاق مشمعي يا وينيلي، كاشي كاري شده، سنگ فرش، سراميكي و سيماني، كف چوبي و فرش شده، سطوح (سقف و ديوار) نقاشي شده يا كاغذ ديواري شده، اثاثيه چرمي يا ساخته شده از مواد مصنوعي، پنجره‌های افقي يا عمودي ترك ترك و كركره‌اي، شيشه پنجره و آينه ها، سطوح اجاق گاز و بخاري ،سطوح وسايل آشپزخانه مانند ظرفشويي، شير آب، كابينت و اپن و… از سطوحی هستند که می‌توان به وسیله بخارشوی به راحتی آنها را تمیز کرد. اگر چه بخارشو‌ي‌ها برای تمیز کردن این سطوح مناسب هستند، اما هر کدام بسته به تقسیم‌بندی که در بالا توضیح دادیم این سطوح را تمیز‌تر مي‌کنند. به همین دلیل باید مشخص کنید که  هدفتان از خرید این کالا چیست و همچنین چه فضایی را قرار است تمیز کنید. به طور کلی بهتر است قبل از خرید هر وسیله‌ای از جمله بخارشوی انتظارات خود را در قالب سوال مطرح کنید. زیرا هنگام انتخاب و خريد بخارشوي با پاسخ دادن به سوالات زير مي‌توانيد بهترين گزينه را كه مورد نياز و مناسب منظور شما مي‌باشد پيدا كنيد.

  •  جايي كه مي‌خواهيد از بخار شوي براي تميز كردن آن استفاده كنيد چقدر بزرگ است؟
  • براي چه مدت نياز داريد كه از بخارشوي به‌طور پيوسته استفاده كنيد؟
  • آيا شما به وسايل جانبي براي پاك كردن وسايل مختلف نظير شيشه، سر لوله و… نياز داريد؟
  • به چه ويژگي‌هاي خاصي در بخارشوي خود احتياج داريد؟
  • آيا به بخارشويی كه قادر به ضدعفوني کردن باشد نياز داريد؟
  • مي‌خواهيد بخارشوي شما به كاهش آلرژي و حساسيت به مواد شيميايي افراد خانواده يا اداره كمك كند؟
  • ميزان بودجه‌اي كه مي‌خواهيد براي خريد بخارشوي صرف كنيد چقدر است؟
  • آيا پشتيباني از اولويت‌هاي شما است؟

جواب دادن به اين پرسش‌ها انتخاب‌هاي شما را محدود مي‌كند و شما در امر خريد سردرگم نخواهيد شد.

3- به اندازه و بازده کاری دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید: در حال حاضرانواع مختلفي از بخارشوي‌ها براي كاربردهاي خانگي و صنعتي وجود دارند. براي آپارتمان‌ها يا خانه‌هاي كوچك استفاده از بخارشوي راه حل بسيار خوبي خواهد بود. دستگاه‌هاي بخارشوي در عرض چند ثانيه بخار توليد مي‌كنند و از دسته‌هاي پاك كننده‌اي برخوردارند كه استفاده از آنها بسيار ساده است. پس از آماده شدن بخار؛كه در برخي مدل‌ها تنها 20 ثانيه ‌‌طول مي‌كشد، براي مدت زماني تا حداكثر دو ساعت (در برخي مدل‌ها) مي‌توانيد از بخارشوي استفاده كنيد. براي منازل بزرگ‌تر نياز به مدل‌هاي بزرگ‌تر با مخزن بزرگ‌تر داريد. حتي ممكن است بخواهيد سراغ بخارشويي با دماي بخار بالاتر برويد.همانطور كه گفته شد بخارشوي‌ها در شرايط فشار پايين كار مي‌كنند. محدوده فشار مي‌تواند بين 50 تا 60 واحد PSI باشد. كار كردن در فشار پايين ساده و آسان است و احتمال خطر را كاهش مي‌دهد.مي‌توانيد براي استفاده مداوم از دستگاه از مدل‌هايي استفاده كنيد كه علاوه بر ديگ داراي مخزن آب سرد جداگانه هستند. اين به شما امكان مي‌دهد كه بدون خاموش كردن و سرد كردن بخارشوي اقدام به پركردن مجدد آن كنيد و در نتيجه بخار پيوسته دردسترس شما خواهد بود. همچنين اين كار باعث صرفه‌جويي در وقت شما مي‌شود.

4- امکانات و وسایل جانبی همراه بخار شوي را بررسی کنید:  امكانات و وسايل جانبي همراه بخارشوي مي‌توانند در بسياري از كارها به شما كمك كنند. برس، شيشه‌شوي و دسته‌هاي مختلف براي پاك كردن سطوح مختلف نظير فرش يا سراميك از جمله اين وسايل مي‌باشند كه ممكن است شما به دنبال آنها باشيد.

5- قابلیت‌های ویژه دستگاه را بررسی کنید:  فوايد بخارشوي تنها شامل ضدعفوني كردن سطوح و پاك كردن نيست. در حقيقت مدل‌هاي مختلف بخارشوي مي‌توانند شامل مشخصاتي باشند كه كار كردن با آنها را لذت بخش مي‌كنند. برخي مدل‌ها داراي كنترلر‌هايي روي دسته تفنگي هستند كه امكان كنترل بخار خروجي را به استفاده كننده از آن مي‌دهد.  همچنين بخارشوي‌ها مي‌توانند داراي نشان گرهايي باشند كه آماده بودن بخار یا كمي آب مخزن را نشان دهند.برخي مدل‌ها نيز با تاكيد ويژه بر ايمني ساخته مي‌شوند. اين مدل‌ها از دسته غيرلغزنده استفاده مي‌كنند تا فشار بر دست و مچ را كاهش دهند و به صورتي هستند كه به همراه مخزن پر آب داراي وزني برابر كمتر از دو كيلو مي‌باشند. كار كردن با اين بخارشوي به ندرت شما را  خسته مي‌كند. استفاده از قفل‌هاي ايمني براي وسايل جانبي بخارشوي از حوادث هنگام استفاده جلوگيري مي‌كند.

6- بخارشوي را از شرکت معتبر و با گارانتی خریداری کنید:  این توصیه‌ای است که برای خرید هر کالایی به شما مي‌کنیم. پس اگر شما هم از دردسرهای بعد از خرید کالا بیزارید و اگر نمی‌خواهید کالایی خریداری کنید که با یکبار استفاده دچار ایراد شود و… از شرکت‌های معتبر کالا را خریداری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *