تعمیر آبسردکن, مقالات

علت گرم نکردن آبسردکن

علت گرم نکردن آبسردکن

آبسردکن‌ها جزو دستگاه‌هایی محسوب می‌شوند که معمولا در مکان‌های عمومی مانند هتل‌ها و حتی ادارات برای دسترسی راحت‌تر به آب گرم و سرد تعبیه شده‌اند. یکی از مشکلات رایجی که برای این دستگاه وجود دارد، گرم نکردن آبسردکن یا گرم نکردن آب است. در این مقاله می‌خواهیم به علل گرم نکردن آبسردکن و مشکلاتی که باعث این اتفاق می‌شوند بپردازیم.

برای آشنایی با دیگر مشکلات رایج آبسردکن‌های، می‌توانید مقاله “رایج‌ترین مشکلات آبسردکن” را مطالعه کنید.

علل گرم نکردن آبسردکن

آب سرد و آب گرم آبسردکن

مشکلات برقی

  • عدم اتصال به برق: اولین قدم بررسی این است که آیا آبسردکن به برق وصل است یا خیر. دوشاخه را محکم به پریز وصل کنید و از روشن بودن پریز مطمئن شوید.
  • نوسانات برق: نوسانات برق می تواند بر عملکرد آبسردکن تاثیر بگذارد و از گرم شدن آب جلوگیری کند. از یک محافظ برق برای آبسردکن خود استفاده کنید.
  • فیوز سوخته: اگر فیوز مربوط به آبسردکن سوخته است، آن را با یک فیوز جدید با آمپر مناسب تعویض کنید.

مشکلات ترموستات

  • تنظیمات نامناسب: ترموستات را بررسی کنید و مطمئن شوید که روی دمای گرم تنظیم شده باشد.
  • ایراد در ترموستات: اگر ترموستات خراب باشد، نیاز به تعویض دارد.

مشکلات المنت

دو آبسردکن در کنار هم

  • سوختن المنت: المنت وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد. اگر المنت سوخته باشد، نیاز به تعویض دارد.
  • رسوب بستن روی المنت: رسوبات می توانند مانع از انتقال حرارت المنت شوند و از گرم شدن آب جلوگیری کنند. برای حل این مشکل، باید المنت را رسوب زدایی کنید.

مشکلات مربوط به مخزن

  • کمبود آب: اگر آب مخزن کم باشد، ممکن است المنت به طور کامل در آب غوطه ور نباشد و به همین دلیل آب گرم نشود.
  • رسوب در مخزن: رسوبات داخل مخزن می توانند مانع از گرم شدن آب شوند. برای حل این مشکل، باید مخزن را رسوب زدایی کنید.

مشکلات مربوط به لوله ها

  • مسدود شدن لوله ها: اگر لوله های آب سرد و گرم جرم گرفته یا مسدود شده باشند، ممکن است آب به درستی جریان پیدا نکند و گرم نشود. برای حل این مشکل، باید لوله ها را تمیز کنید.
  • نشت آب: نشتی آب می تواند باعث کاهش فشار آب شده و از گرم شدن آن جلوگیری کند. محل نشتی را پیدا کنید و آن را برطرف کنید.

راه حل های کلی

در صورتی که با مشکل گرم نکردن آبسردکن روبرو هستید، راه حل‌هایی وجود دارد که می‌توانند به شما برای رفع این مشکل کمک کنند.

  • کتابچه راهنمای آبسردکن را مطالعه کنید: در کتابچه راهنمای آبسردکن ممکن است اطلاعات مفیدی برای عیب یابی و حل مشکل گرم نشدن آب وجود داشته باشد.
  • از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید: اگر با وجود امتحان کردن راه حل های مختلف، هنوز مشکل آبسردکن شما حل نشده است، از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

گروه تخصصی بتا سرویس با داشتن بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی و آبسردکن در تهران، در خدمت شما همشهریان عزیز برای رفع مشکل گرم نکردن آبسردکن میباشد. شما می‌توانید به راحتی برای هماهنگی با شماره تلفن 02177543648 تماس حاصل فرمایید.

نکات ایمنی

در صورتی که خودتان قصد تعمیر آبسردکن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما نکات ایمنی را رعایت فرمایید.

  • قبل از انجام هرگونه تعمیر روی آبسردکن، دستگاه را از برق جدا کنید.
  • از باز کردن یا دستکاری قطعات داخلی آبسردکن که نیاز به تخصص دارند خودداری کنید.
  • برای تعمیر آبسردکن از قطعات یدکی اصلی استفاده کنید.

جمع بندی

یکی از مشکلات رایجی که برای آبسردکن‌ها بوجود می‌آید، گرم نکردن آبسردکن است. در این مقاله به بررسی چند نمونه از عللی که باعث ایجاد این مشکل می‌شوند پرداختیم و نکاتی را برای رفع این مشکل مورد بررسی قرار دادیم.

در صورتی که نیاز به تعمیر آبسردکن در تهران دارید، همانطور که گفتیم، مجموعه تخصصی بتا سرویس در خدمت شما عزیزان است و به راحتی می‌توانید با شماره تلفن 02177543648 برای ثبت درخواست خود تماس حاصل فرمایید. ما در مجموعه بتا سرویس، انواع برندهای آبسردکن را تعمیر می‌کنیم که می‌توانید به مراجعه به بخش “تعمیر آبسردکن در تهران“، این برندها را بررسی کنید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای رفع مشکل گرم نکردن آبسردکن کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه استفاده از خدمات بتا سرویس را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *