تعمیر آبسردکن, مقالات

4 مورد از مشکلات رایج آبسردکن

یک تعمیرکار آبسردکن که روی دوش خود یک مخزن آبسردکن قرار داده است و برای رفع مشکلات رایج آبسردکن به سمت مشتریان میرود.

آبسردکن‌ها از جمله لوازم پرکاربرد در ادارات، منازل و اماکن عمومی هستند که دسترسی به آب خنک و گرم را به آسانی فراهم می‌کنند. اما مانند هر وسیله دیگری، ممکن است گاه به گاه دچار مشکلاتی شوند که نیاز به بررسی و رفع عیب دارند. چندین مشکل رایج آبسردکن وجود دارند که عوامل مختلفی باعث ایجاد آنها می‌شود.

عوامل مختلفی مانند استفاده نادرست از آبسردکن می‌تواند باعث ایجاد این مشکلات و خرابی‌ها شود و به سیستم کلی آبسردکن شما آسیب بزند. نگهداری درست و بررسی مداوم آبسردکن مخصوصا در فصول گرم که آبسردکن‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، ‌می‌توانند از خرابی‌ها جلوگیری کنند.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مشکلات رایج آبسردکن و عواملی که باعث ایجاد این مشکلات و خرابی‌ها می‌شوند بپردازیم.

مشکلات رایج آبسردکن

تعمیرکار آبسردکن که نشسته است و دو مخزن آبسردکن کنارش قرار گرفته است.

1. عدم خنک شدن آب:

یکی از عامیانه‌ترین و معمولی‌ترین مشکلاتی که برای آبسردکن‌ها وجود دارد، سرد نشدن آب است. درواقع اینکه آبسردکن شما آب سرد تولید نمی‌کند به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی این عوامل مپیردازیم و راه حل‌هایی برای از بین بردن این مشکل و ایجاد دوباره آن را بررسی می‌کنیم.

  • تنظیمات نامناسب: اولین قدم بررسی تنظیمات ترموستات است. مطمئن شوید که ترموستات در دمای مناسب تنظیم شده باشد.
  • کمبود گاز: اگر آبسردکن به طور کامل آب را خنک نمی‌کند، ممکن است دچار کمبود گاز شده باشد. در این صورت باید توسط یک تکنسین متخصص شارژ گاز شود.
  • خرابی کمپرسور: در صورت خرابی کمپرسور، آبسردکن قادر به خنک کردن آب نخواهد بود. تعمیر یا تعویض کمپرسور باید توسط یک تکنسین انجام شود.
  • مسدود شدن لوله‌ها: رسوب گرفتگی و جرم لوله‌ها می‌تواند جریان آب را مختل کند و از خنک شدن آن جلوگیری کند. برای رفع این مشکل، لوله‌ها باید توسط یک متخصص اسیدشویی و تمیز شوند.

برای مطالعه کاملتر درباره این مشکل و همچنین رفع این مشکل می‌توانید مقاله “علت سرد نکردن آبسردکن” را مطالعه کنید.

2. عدم تولید آب گرم:

برخی از آبسردکن‌ها علاوه بر تولید آب سرد، توانایی تولید آب گرم را نیز دارند که این موضوع آبسردکن را برای فصول سرد نیز مناسب می‌کند. یکی از مشکلات رایج آبسردکن هایی با این توانایی، تولید نکردن آب گرم است. دلایل تولید نشدن آب گرم تقریبا مشابه عدم خنک شدن آب است.

  • تنظیمات نامناسب: تنظیمات مربوط به آب گرم را بررسی کنید. ممکن است دکمه مربوط به آب گرم خاموش باشد یا ترموستات آن به درستی تنظیم نشده باشد.
  • خرابی المنت: المنت گرم کننده آب ممکن است خراب شده باشد. در این صورت باید توسط یک تکنسین تعویض شود.
  • مسدود شدن لوله‌ها: رسوب گرفتگی لوله‌های آب گرم می‌تواند مانع از جریان آب و گرم شدن آن شود. برای رفع این مشکل، لوله‌ها باید اسیدشویی و تمیز شوند.

3. نشتی آب:

ممکن است با این مشکل روبرو شده باشید که آب سردکن درحال آب دادن است و به نوعی نشتی دارد. این مشکل می‌تواند باعث کثیف شدن اطراف آبسردکن شود. در ادامه به بررسی دلایل بوجود آمدن این مشکل و راه حل‌هایی برای از بین بردن این مشکل میپردازیم.

  • شل شدن اتصالات: اتصالات لوله‌ها و مخزن آب را بررسی کنید. ممکن است برخی از اتصالات شل شده باشند و باعث نشت آب شوند.
  • ترک خوردن مخزن: در صورت ترک خوردن مخزن آب، باید آن را تعویض کنید.
  • خرابی شیرها: شیرهای آبسردکن را بررسی کنید. ممکن است شیرها به درستی بسته نشوند و باعث نشت آب شوند.

4. صداهای غیرعادی:

احتمالا با صداهای عجیب و غریب آبسردکن روبرو شده‌اید و سعی به پیدا کردن مشکل کرده باشید. قطعا هر نوع دستگاهی که در حال تولید صداهای غیرعادی باشد، نشان دهنده خرابی دستگاه است. دلایل ایجاد صداهای غیرعادی از سمت آبسردکن شامل:

  • کمبود گاز: کمبود گاز می‌تواند باعث ایجاد صداهای غیرعادی از کمپرسور شود.
  • مشکلات موتور: خرابی یا نقص در موتور آبسردکن می‌تواند منجر به تولید صداهای غیرعادی شود.
  • لرزش فن: لرزش فن می‌تواند به دلیل شل شدن اتصالات یا نقص فنی آن باشد.

این مشکلات به عنوان مشکلات رایج آبسردکن شناخته می‌شوند، اما سوال اصلی این است که “زمانی که با این مشکلات روبرو شدیم، چه کنیم؟”. بهترین جواب به این سوال، کمک گرفتن از متخصصان است. اگر بخواهید خودتان دست به کار شوید ممکن است باعث ایجاد خرابی‌های بیشتر برای دستگاه خود شوید.

به همین دلیل پیشنهاد ما ثبت درخواست کمک است. تیم بتا سرویس به عنوان تخصصی‌ترین تیم تعمیر آبسردکن در تهران، برای تعمیر آبسردکن شما در خدمت مشتریان عزیز است. شما می‌توانید به راحتی با شماره تلفن 09125602362 تماس حاصل فرمایید و درخواست تعمیر آبسردکن خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، تعمیرکاران ما در سریع‌ترین زمان به سمت شما حرکت می‌کنند.

ما در مجموعه بتا سرویس انواع برندهای آبسردکن را تعمیر میکنیم. برای بررسی این برند‌ها می‌توانید به بخش “تعمیر آبسردکن” مراجعه کنید.

نکات پیشگیرانه‌‌

یک عدد آبسردکن در کنار یک گلدان قرار گرفته است.

همانطور که گفتیم، عواملی مانند استفاده نادرست از آبسردکن می‌توانند باعث ایجاد خرابی برای دستگاه شوند. اما در مقابل نکاتی وجود دارند که می‌توانند از ایجاد خرابی و ایجاد مشکلات رایج آبسردکن جلوگیری کنند. در ادامه به بررسی چند نمونه از این نکات میپردازیم.

  • برای جلوگیری از رسوب گرفتگی، به طور مرتب لوله‌ها و مخزن آب را تمیز کنید.
  • از فیلترهای تصفیه آب مناسب استفاده کنید تا از ورود جرم و رسوبات به داخل دستگاه جلوگیری شود.
  • به طور مرتب اتصالات و لوله‌ها را از نظر نشتی بررسی کنید.
  • از قرار دادن آبسردکن در معرض نور مستقیم خورشید و یا گرمای زیاد خودداری کنید.
  • برای افزایش طول عمر دستگاه، از یک محافظ برق مناسب استفاده کنید.

جمع بندی

طی این مقاله به بررسی 4 مورد از مشکلات رایج آبسردکن و عواملی که باعث ایجاد این مشکلات می‌شوند پرداختیم. همچنین راه‌‌حل‌هایی برای از بررسی این مشکلات و همچنین نکاتی برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات رایج آبسردکن را به شما معرفی کردیم. سعی کنید حتما از نکات پیشگیرانه استفاده کنید تا با مشکلات رایج آبسردکن روبرو نشوید و همیشه درگیر تعمیر آبسردکن خود نباشید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم شما را با مشکلات رایج آبسردکن آشنا کنیم و نکات خوبی برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات را به شما معرفی کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و درصورتی که تجربه استفاده از خدمات بتا سرویس را دارید، تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع:

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *